طرح درآمدزايي شركت بازاريابان ايرانيان زمين

۱,۶۴۳ بازديد

نكته: اصلاحيه جديد اعمالي از اول مرداد ماه كه با رنگ ......... م مشخص شده است .

1-اساس فعاليت و پرداخت پاداش و پورسانت به افراد در طرح سودهي شركت بازاريابان ايرانيان زمين بر پايه فروش محصولات بوده و نه جذب افراد

 اين يكي از مهمترين مسائلي است كه در حال حاضر در عرصه بازاريابي شبكه اي

نكته: اصلاحيه جديد اعمالي از اول مرداد ماه كه با رنگ ......... م مشخص شده است .

1-اساس فعاليت و پرداخت پاداش و پورسانت به افراد در طرح سودهي شركت بازاريابان ايرانيان زمين بر پايه فروش محصولات بوده و نه جذب افراد

 اين يكي از مهمترين مسائلي است كه در حال حاضر در عرصه بازاريابي شبكه اي در ايران مي تواند سرنوشت ميليون ها نفر را تحت تاثير قرار دهد. شركت بيز همواره كوشيده است تا محصولاتي با بهترين كيفيت و با قيمت مناسب و رقابتي را در اختيار مشتريان خود قرار دهد. شركت بيز هيچوقت تلاش نكرده تا با تكيه صرف بر پرداخت پورسانت بالا، به جذب افراد بپردازد. زيرا اگر محصول واقعا با كيفيت باشد و با قيمت مناسبي عرضه شود، قطعا ميزان پورسانتي كه شركت مي تواند در ازاي فروش آن به نمايندگان خود پرداخت كند هم مبلغي عادلانه و معقول خواهد بود. وگرنه بايد محصولات را با قيمت بالاتر عرضه كند يا از كيفيت آن ها كم كند كه هر دو خطايي بزرگ هستند و سرنوشت ميلون ها نفر را كه جذب اين تجارت شده اند و به آينده خود در اين صنعت اميدوارند، تحت تاثير قرار مي دهد.

2-نداشتن طرح خريد اجباري محصول براي شروع فعاليت در طرح سوددهي.

عضويت در شركت بيز رايگان است. شركت بيز هميشه به كيفيت و اصالت محصولات خود ايمان دارد و هر روز براي ارتقاي سطح خدمات خود با تمام وجود تلاش مي كند. به همين خاطر نمايندگان شركت به ميل شخصي و با اطمينان از فروش محصولات و سوددهي تجارت اقدام به خريد كالا از سبد محصولات شركت مي كنند. در عين حال شركت بيز تخفيف هاي مناسبي را در ازاي خريد حجمي محصولات به نمايندگان خود پيشنهاد مي دهد. افرادي كه با گذراندن آموزش هاي قدرتمند شركت توانسته اند گروه مصرف كننده خود را تشكيل دهند - كه هميشه خواستار كالا و خدمات شركت هستند - به راحتي مبالغ ماهانه استانداردي را شخصا به فروش مي رسانند و اين طرح هاي تخفيفي منبع درآمدي ا وليه بسيار مناسبي را در اختيار آن ها قرار مي دهد. به طور همزمان اصل اول بازاريابي شبكه اي كه همان ساختن يك گروه مصرف كننده واقعي است را محقق مي كند. افرادي كه با برند بيز آشنا هستند، آن را دوست دارند و از محصولات شركت خود رضايت دارند.

3-Starter Kit يا همان ابزار شروع اوليه (شامل جزوات و سي دي هاي آموزشي، كتاب ها، كاتالوگ و بروشور محصولات و كليه نرم افزارهاي كمك آموزشي)

بازاريابي شبكه اي تجارتي مبتني بر تعليم و تربيت است. بر خلاف خيلي از افراد كه اين تجارت را تجارت آدم‌يابي مي دانند و صرفا بر وارد كردن افراد به اين تجارت تكيه مي كنند، شركت بيز به اصل اساسي اين تجارت پايبند است. در شركت بيز ما با آموزش هاي علمي و صحيح كه به طور مستمر همراه با حمايت و مربي گري و راهبري موثر در اختيار افراد قرار مي گيرد، مديران و راهبران قدرتمندي را پرورش مي دهيم كه با بينشي صحيح در مسير موفقيت قدم برمي دارند و تبديل به راهبراني موفق و با اخلاق مي گردند. قطعا چنين موضوعي باعث ارتقا سطح فرهنگ و توسعه ملت عزيزمان مي شود. زيرا يك جامعه توسعه يافته را افراد توسعه يافته مي سازند.

4-داشتن حق انصراف از خريد براي نمايندگان مستقل:

چنانچه يك نماينده مستقل پس از خريد تصميم به استرداد محصولاتي كه در سبد شركت وجود دارد ( به غير از گروه محصولات آرايشي و بهداشتي و گروه مواد غذايي ) گرفت، مي تواند تا 7 روز پس از خريد، محصولات خريداري شده را به شركت مسترد نموده و مبلغ پرداختي بابت محصول را از شركت باز پس گيرد. بديهي است محصول بازپس آورده شده بايستي قابل فروش مجدد بوده و هزينه هاي ارسال و بازپس گيري و پورسانت هاي پرداخت شده به عهده نماينده مستقل خواهد بود

5-پرداخت پورسانت ها بر اساس طرح سوددهي شركت حداكثر تا 7 روز اول كاري هر ماه شمسي به حساب بانك ملت، پاسارگاد يا كارت هاي خريد BIZ كه از سوي بانك پاسارگاد صادر شده است واريز مي گردد.

خيلي از افراد صاحب يك تجارت هستند. يكي از چالش هاي شايع در تمام تجارت ها پرداخت به موقع حساب ها و شفافيت مالي است. با يك نگاه ساده به حجم چك هاي برگشتي و نشستن پاي درد دل صاحبان كسب و كار در مورد مشكلات نقدينگي و تسويه حساب ها مي توانيم اين موضوع را به خوبي درك كنيم. در شركت بيز پرداخت به موقع پورسانت ها يك اصل است. خوشبختانه سابقه شركت بيز در مورد پرداخت به موقع پورسانت ها بسيار درخشان است كه نيازي به توضيح بيشتر ندارد.

6-وجود بازار فروش محصولات براي تمام اقشار جامعه با قيمت عرف بازار.

شركت بيز در ارائه محصولات خود همواره به دو اصل مهم توجه مي كند. اول ارتقا سطح فرهنگ مصرف افراد جامعه كه موضوعي بسيار مهم است. متاسفانه در بازار سنتي افزايش روز افزون هزينه ها و رقابتي شدن بازار باعث شده تا شركت ها روز به روز هزينه بيشتري را صرف رقابت هاي تبليغاتي كنند. افزايش بيش  از حد قيمت ها مشتريان را به جايي رسانده كه در خريد خود كيفيت را قرباني كميت كنند. در نتيجه روز به روز از كيفيت محصولات كاسته شده و فرهنگ مصرف مردم نزول مي كند. شركت بيز هميشه بر كيفيت كالاهاي خود اصرار مي كند. اصل دوم در نطر گرفتن نياز و بودجه مالي مشتريان است. شركت بيز همواره براي به حداقل رساندن هزينه تمام شده محصولات از جديدترين روش ها استفاده مي كند تا عده بيشتري بتوانند از محصولات شركت بهره مند شوند.

7-داشتن برنامه كاملاً  پيشرفته اينترنتي در وبسايت شركت جهت ارايه تمام اطلاعات فردي و لازم براي هر نماينده بصورت مستقل و آموزش كامل افراد.

شركت بيز همواره در ارائه خدمات اينترنتي براي مديريت و پيشبرد تجارت به نمايندگان خود پيشگام بوده است. با استفاده از امكاناتي كه شركت در اختيار نمايندگان خود قرار مي دهد، آنها مي توانند تجارت خود را به طور كامل و با سهولت و لذت فرماندهي كنند. شركت بيز در اين زمينه هميشه تلاش كرده تا با استفاده از جديدترين ابزار فناوري خود را همگام كند و هر روز بيشتر از گذشته امكان انجام تجارت را براي افراد در مكان‌ها و زمان هاي مختلف و حتي در هنگام سفر فراهم و آسان كند.

8-ثبت نام، شروع و ادامه فعاليت تجاري در شركت BIZ بصورت كاملاً رايگان مي باشد.

9-پشتيباني انلاين از تمامي نمايندگان مستقل و پاسخگويي به نيازهاي آن ها

در حال حاضر يكي از چالش هاي رايج در بازاريابي شبكه اي كشور عدم توانايي شركت ها براي پاسخگويي به موقع به نمايندگان و مشتريان خود مي باشد. مسائلي از قبيل مشكلات در تراكنش هاي مالي، ارسال محصولات خريداري شده، مشكلات در پرداخت پورسانت ها، مشكلات در استفاده از خدمات سايبري شركت و غيره. شركت بيز در راستاي خدمات رساني به نمايندگان و مشتريان خود براي اولين بار در ايران سيستم پاسخگوي تلفني را راه اندازي كرده است كه كاركنان شركت به صورت تخصصي آماده پاسخگويي به اينگونه مسائل نماينده ها هستند.

تعاريف:

نمايندگان مستقل

در اين شركت به كساني اطلاق مي شود كه مسئوليت ارائه، معرفي و فروش محصولات شركت را به عهده مي­گيرند و در قبال فروش محصولات، از شركت پورسانت دريافت مي دارند.

مشتريان:

 به كساني اطلاق مي شود كه محصولات شركت را با هدف غير تجاري و صرفاً براي استفاده شخصي خود يا خانواده خود، از طريق يكي از نمايندگان مستقل شركت يا به طور مستقيم از طريق وبسايت شركت خريداري  مي كنند.

قيمت فروش:

قيمتي كه شركت در وبسايت خود براي خرده فروشي محصولات مشخص كرده است.

قيمت خريد:

قيمتي كه نمايندگان شركت پس از كسر تخفيف خرده فروشي براي خريد محصولات به شركت پرداخت مي كنند و اين قيمت مبناي پرداخت پورسانت هاي بعدي خواهد بود.

بديهي است ماليات بر ارزش افزوده و هزينه هاي ارسال، مشمول پرداخت پورسانت نمي باشند.

 

نحوه ثبت نام اعضاء در شركت

در اين بخش فرد جديد توسط يكي از نماينده هاي شركت به عنوان نماينده مستقل جديد به شركت معرفي شده و پس از ثبت نام رايگان در وبسايت شركت، صاحب يك حساب كاربري در سايت شركت مي شود كه به آن دفتر كار سايبري (Cyber Office) گفته مي شود. نماينده جديد مي تواند از طريق اين صفحه شخصي در اينترنت، كل روند بازاريابي شبكه اي خود، اعم از ثبت سفارش محصولات، فعاليت نمايندگان زير مجموعه، دريافت پورسانت ها و مديريت صفحه شخصي خود را كنترل نمايد.

 


 


 

 

بخش دوم

طرح درآمدزايي و مثال ها

 

طرح سوددهي شركت بازاريابان ايرانيان زمين از 4 قسمت مجزا تشكيل شده كه نمايندگان مستقل شركت مي توانند در هر قسمت با احراز شرايط مشخص شده، پورسانت يا پاداش آن قسمت از طرح سوددهي را دريافت نمايند.

يكي از بخش هاي مهم در تجارت بازاريابي شبكه اي طرح سوددهي شركت مي باشد. در طول سال هاي زيادي كه از تولد اين صنعت در دنيا مي گذرد، طرح هاي سوددهي هم تحولات بسياري را پشت سر گذاشته‌اند و امروز ديگر اين مقوله تبديل به يك موضوع تخصصي شده كه براي درك آن بايد در اين زمينه سال ها به مطالعه و كسب تجربه پرداخت. شركت بيز از همان ابتدا با ديدگاه فرهنگسازي براي ايجاد تجارت بازاريابي شبكه اي قانونمند و اصولي، سعي كرده تا استانداردهاي به دست آمده در اين تجارت را مدنظر قرار دهد و در عين حال از كپي برداري صرف از طرح ها خودداري كند. نتيجه اين بينش اين شده كه در طول سال هاي گذشته همواره توانسته پورسانتي معقول و عادلانه به نمايندگان خود پرداخت كند و روز به روز هم براي بهتر و حرفه اي تر كردن طرح هاي سوددهي خود تلاش مي كند. شركت بيز هيچگاه صرف سوددهي بيشتر را مد نظر قرار نداده است. بلكه همواره تلاش كرده تا طرح سوددهي مسيري عادلانه و قابل حصول را براي افراد مشخص كند كه در آن همه قسمت هاي شبكه حق خود را دريافت كنند. زيرا مهم تر از سوددهي بالا، امنيت و ماندگاري است كه يك طرح سوددهي براي شبكه سازان فراهم مي كند و در كنار ساير موارد موجود در شركت بستري را فراهم مي كند كه افراد پرتلاش بتوانند به درآمدهاي ماندگار و رسوبي و همكاري طولاني مدت و حتي مادام العمر با شركت خود بينديشند. از اين رو با رشد شبكه و افزايش فروش شركت، طرح سوددهي هم دائما به روز مي شود تا شرايطي عادلانه را براي همه فراهم كند و در عين حال جذابيت‌هاي لازم براي افراد حرفه اي را هم داشته باشد.

قسمت هاي مختلف طرح سوددهي بيز در جدول زير به طور خلاصه آمده است.

رديف

نام پورسانت يا پاداش

درصد اختصاص يافته از امتياز فروش

1

تخفيف خرده فروشي

22% - 10%

2

پورسانت شروع سريع

13% - 7%

3

پورسانت فروش نسلي

36% - 6%

4

پورسانت راهبري و گسترش تيم

21%

 

تبصره 1: كليه شرط ها در طرح سوددهي بر اساس قيمت فروش محصولات در نظر گرفته شده است.

تبصره 2: كليه پورسانت ها بر اساس قيمت خريد محاسبه مي شود.

در ادامه به صورت مشروح به توضيح طرح سوددهي مي پردازيم:

 


 

قسمت اول:

رتبه: مشاور فروش

نوع پورسانت: تخفيف خرده فروشي

هر نماينده مستقل بعد از گذراندن آموزش هاي لازم به رتبه مشاور فروش رسيده و مي تواند از طريق دفتر كار سايبري خود محصولات را براي مصرف شخصي يا ارائه به مشتريان خود ثبت سفارش كرده و طبق جدول زير تخفيف دريافت نمايد. به اين ترتيب كه نماينده محصول را با تخفيف خريداري مي كند و آن را به قيمت خرده فروشي پيشنهادي شركت به مشتري خود مي فروشد.

مبلغ سفارش (تومان)

درصد پورسانت

0 تا 149,000

10%PV

150,000 تا 299,000

15%PV

300٫000 تا 499٫000

18%PV

500,000 تا 999٫000

20%PV

1٫000٫000 و بيشتر

22%PV

 

امتياز فروش شخصي (PV):

هر محصول يك امتياز فروش شخصي دارد كه درصدي از قيمت محصول است. در هر فاكتور جمع PV تمام محصولات داخل فاكتور محاسبه شده و PV فاكتور بدست مي آيد. و بعد بر اساس حجم سفارش، طبق جدول بالا تخفيف خرده فروشي محاسبه مي شود.

مثال: يك نماينده سفارشي به مبلغ 100,000 تومان را از طريق دفتر كار سايبري خود ثبت مي­كند. با فرض اينكه امتياز فروش شخصي محصولات سفارش داده شده 80% قيمت محصولات باشد، طبق جدول 10% از امتياز آن را معادل 8,000 تومان تخفيف مي گيرد و محصول را به قيمت 92٫000 تومان از شركت خريداري مي كند.

100.000*80%=80.000*10%=8.000

 

 دريافت پورسانت از قسمت هاي بعدي طرح سوددهي شركت، مشروط به احراز شرايط فعاليت ماهانه مي­باشد.

شرايط فعال بودن براي دريافت پورسانت از فروش مجموعه:

در هر ماه تنها نمايندگاني مي توانند از فروش مجموعه خود پورسانت دريافت كنند كه در آن ماه حداقل فعاليت را در شركت داشته و شرايط اشتغال به فعاليت را احراز نموده باشند. هر نماينده در هر ماه كاري بايد حدأقل مبلغ ١٠٠٫٠٠٠ تومان از محصولات موجود در سبد كالايي شركت را از طريق دفتر كار سايبري ثبت سفارش كرده باشد تا واجد شرايط دريافت پورسانت از فروش مجموعه خود گردد.

 

كمپرس در پورسانت فروش نسلي

 فرض مي كنيم مطابق شكل، شخص A شخص B را به عنوان نماينده در نسل اول خود معرفي كرده و شخص B نيز شخص E را، و E هم شخص I  را به ترتيب معرفي كرده اند. شخص I با فعاليت خوب خود توانسته شبكه فروش گسترده اي در نسل اول خود ايجاد نمايد و ميزان فروش بالايي را نيز به خود اختصاص دهد. چنانچه در آن ماه كاري، شخص B و E هيچكدام از شرايط فعال بودن را نداشته باشند، اين شبكه فروش در اصطلاح كمپرس شده و در آن ماه شخص I در نسل اول شخص A قرار مي گيرد و شبكه فروش او هم به نسل دوم شخص A  منتقل مي شود. اين منوال تا زماني ادامه پيدا مي كند كه شخص B و E در يك ماه موفق به احراز شرايط فعال بودن شوند.

 

 


 

قسمت دوم:

رتبه: نماينده فروش

نوع پورسانت: شروع سريع

 

هر نماينده مستقل مي تواند بابت سفارشات شخصي كه نمايندگان نسل 1 و 2 شبكه او در هر ماه ثبت مي‌كنند، با توجه به مبلغ سفارشات، طبق جدول زير پورسانت بگيرد.

مبلغ سفارش در هر فاكتور (تومان)

درصد پورسانت نسل 1

درصد پورسانت نسل 2

100,000 تا 199,000

  4%BV

3%BV

200,000 تا 499,000

5%BV

4%BV

500,000 تا999,000

6%BV

4%BV

1,000,000 و بيشتر

8%BV

5%BV

 

امتياز فروش (BV):

هر محصول يك امتياز فروش دارد كه درصدي از قيمت آن محصول است. اين امتياز معيار پرداخت پورسانت از فروش شبكه براي نماينده هاي فروش است. امتياز فروش هر محصول در سبد كالاي شركت به هنگام سفارش محصول قابل مشاهده مي باشد.

منظور از نسل چيست؟

هر فردي كه شما معرف وي مي شويد و او مستقيماً توسط شما به عنوان نماينده شركت مشغول به كار مي­شود در نسل اول شما قرار مي گيرد. لازم به ذكر است كه هيچ محدوديتي براي داشتن نماينده مستقيم وجود ندارد. تمام نمايندگاني كه توسط نماينده هاي نسل اول شما معرفي مي شوند، نسل دوم شما محسوب مي شوند، و اين روند براي نسل هاي بعدي هم به همين گونه ادامه مي‌يابد.

مثال: شخص A به طور مستقيم اشخاص B و C را تحت معرفي خود در وبسايت شركت ثبت نام كرده است. و شخص B هم شخص D را تحت معرفي خود ثبت نام كرده است. در يك ماه كاري اين اشخاص طبق جدول زير سفارشات خود را ثبت كرده و پورسانت شخص A محاسبه شده است.

پورسانت شخص A

درصد دريافتي

نسل

امتياز فروش انجام شده (تومان)

نماينده

80٫000

8%

1

1٫000٫000

B

15٫000

5%

1

300٫000

C

50٫000

5%

2

1٫000٫000

D

145٫000

جمع پورسانت شخص A

 


 

قسمت سوم:

رتبه: مدير فروش

نوع پورسانت: فروش نسلي

هر نماينده بعد از احراز شرايط فعاليت مي تواند پورسانت شروع سريع را از سفارشات افراد نسل 1 و 2 خود دريافت كند. در ادامه هر نماينده در صورت احراز شرايط جدول زير مي تواند به رتبه مدير فروش برسد و به جاي دريافت پورسانت شروع سريع، پورسانت فروش نسلي دريافت كند. در اين قسمت شخص نماينده از فروش گروهي خود تا نسل 6 شبكه كاري (بعد از اعمال كمپرس) طبق جدول زير پورسانت دريافت مي كند.

رتبه مديريتي

حداقل فروش شخصي (تومان)

تعداد شاخه

فروش هر شاخه (تومان)

درصد دريافتي از امتياز فروش

دريافت پورسانت از نسل هاي

مدير 1 ستاره

100٫000 تومان

1

آزاد

1/5%

1 تا 4

مدير 2 ستاره

100٫000 تومان

2

1٫000٫000

3%

1 تا 5

مدير 3 ستاره

100٫000 تومان

3

3٫000٫000

4%

1 تا 6

مدير 4 ستاره

100٫000 تومان

4

6٫000٫000

5%

1 تا 6

مدير 5 ستاره

100٫000 تومان

5

12٫000٫000

6%

1 تا 6

 

  • تبصره 1: چنانچه يك نماينده به طور همزمان واجد شرايط دريافت پورسانت شروع سريع و فروش نسلي باشد، به طور خودكار پورسانتي را دريافت مي كند كه مبلغ آن بيشتر است.

  • تبصره الحاقي: شركت مجاز است جهت هماهنگي نمايندگان با طرح جديد، براي افرادي كه دو شاخه با فروش بالاي 1 ميليون تومان دارند، حداكثر تا 3 ماه پورسانت فروش نسلي را به جاي 5 نسل از 6 نسل اول پرداخت نمايد.

  • مثال: شخص A، در شبكه كاري خود 3 شاخه مجزا توسط افراد B، C و D مطابق شكل ايجاد كرده، و فروش شخصي او بالاي 100٫000 تومان بوده است. فروش انجام شده در شبكه او در شكل مقابل نشان داده شده است. پورسانت فروش نسلي شخص A در زير محاسبه شده است:

    ميزان امتياز فروش انجام شده در شبكه كاري شخص A در نسل 1 تا نسل 6 در هر شاخه در شكل مشخص شده است. با توجه به شكل، شخص A در شبكه كاري خود 3 شاخه با فروش بالاي 3,000,000 تومان ايجاد كرده است. بنابراين طبق جدول، شخص A مدير 3 ستاره است و 4% از مجموع امتياز فروش ايجاد شده در نسل 1 تا 6 شبكه كاري خود را پورسانت دريافت مي نمايد.

                                               تومان 720٫000 =  %4×  18٫000٫000 = 3٫000٫000 + 5٫000٫000 + 10٫000٫000

     


     

    قسمت چهارم:

    رتبه: راهبر فروش

    نوع پورسانت: راهبري و گسترش تيم

    هر نماينده مي تواند با احراز شرايط اين قسمت، از مجموع «امتياز شاخه» اي كه در شاخه هاي سبك شبكه كاري خود جمع آوري كرده بدون محدوديت نسل پورسانت دريافت كند. شرايط دريافت اين پورسانت در جدول زير مشخص شده است:

     

    نام رتبه

    حداقل فروش شخصي (تومان)

    حداقل تعداد شاخه

    حداقل فروش هر شاخه (تومان)

    حداقل مجموع فروش گروهي (تومان)

    راهبر فروش

    250,000 تومان

    2

    5٫000٫000

    15٫000٫000

     

     

     

    تعريف شاخه سنگين: شاخه‌اي كه در پايان ماه، در بين تمام شاخه‌ها بيشترين فروش در آن انجام شده است.

     

    تعريف شاخه سبك: تمام شاخه هاي غير از شاخه سنگين را شاخه سبك مي ناميم.

    تعريف امتياز شاخه: هر 500٫000 تومان فروش در هر شاخه سبك 1 امتياز محسوب مي شود.

    در اين قسمت 21% از مجموع «امتياز فروش» انجام شده در شركت به نسبت امتيازات جمع آوري شده توسط هر نماينده بين آن ها تقسيم مي شود.

     

  • تبصره 1: نمايندگان مستقلي كه به رتبه راهبر الماس و بالا رسيده اند ، جزء اشخاص برجسته شركت به حساب آمده ، در صورتي كه در يك ماه كاري به هر دليل شرط فعال بودن را احراز نكنند ،جايگاه آنها كمپرس نخواهد شد .

  • تبصره 2: سقف پورسانتي كه هر نماينده مي تواند در هر ماه از اين طرح دريافت كند طبق جدول زير مشخص مي‌شود:

     

    سقف امتياز

     

    سقف در آمد ماهانه (تومان)

    حداقل

    فروش شاخه (تومان)

    تعداد شاخه

    نام رتبه*

    600

    15٫000٫000

    5٫000٫000

    2

    راهبر الماس

    1200

    30٫000٫000

    50٫000٫000

    3

    راهبر الماس آبي

    2000

    50٫000٫000

    80٫000٫000

    4

    راهبرالماس سياه

    3000

    75٫000٫000

    120٫000٫000

    5

    سفير الماس آبي

    4000

    100٫000٫000

    250٫000٫000

    6

    سفيرالماس سياه

    * رتبه هاي راهبري در هر مرحله بعد از رسيدن به سقف درآمد در آن رتبه احراز مي شوند. براي مثال راهبر الماس شخصي است كه با 2 شاخه فعال توانسته سقف درآمد 15٫000٫000 تومان در ماه را دريافت كند.

    مثال: فرض مي كنيم شخص A در شبكه كاري خود 3 شاخه ايجاد نموده كه مطابق شكل فروش انجام شده در شاخه B معادل 20,000,000 تومان، شاخه C 10,000,000 تومان، و شاخه D 3,000,000 تومان است.  طبق تعريف، شاخه B در شبكه كاري شخص A ،  شاخه سنگين خواهد بود كه بيشترين فروش در آن انجام شده است. مجموع امتياز شاخه درشاخه هاي سبك شخص A (شاخه C و D) برابر 26 است (26 = 500٫000 / 13٫000٫000).

    فرض مي كنيم كل امتياز فروش انجام شده در شركت در اين ماه 1٫000٫000٫000 تومان بوده است. در نتيجه 21% آن برابر مي شود با 210٫000٫000 تومان. اگر فرض كنيم مجموع امتياز كل واجدين شرايط 4000 امتياز بوده است،

  • ميزان پورسانت شخص A برابر است با:

910.000=(210.000.000/6000)*26


 

قسمت پنجم:
هر نماينده با توجه به ميزان فروش شخصي ماهانه خود، مطابق با ميزان فروشي كه در شبكه اش انجام شده، ميزان مشخصي از طرح سوددهي پورسانت دريافت مي كند كه در جدول زير مشخص شده است:
سقف پورسانت دريافتي از طرح سودهي شركت (تومان)    حداقل ميزان فروش شخصي (تومان)

سقف پورسانت دريافتي از طرح سودهي شركت (تومان) حداقل ميزان فروش شخصي (تومان)
2٫500٫000 250٫000
10٫000٫000 500٫000
25٫000٫000 750٫000
نامحدود 1٫000٫000

 

  • بخش سوم

    سياست هاي تشويقي:

    1- پاداش مديريت شركت:

    شركت مي تواند در انتهاي سال به 5 نفر از همكاران مستقلي كه بيشترين فعاليت را داشته و در گروه خود هيچ اجبار به خريدي را انجام نداده اند پاداش ويژه اي تقديم نمايد.

    2-  فروش ويژه:

    شركت مجاز مي باشد جهت بزرگداشت ايام خاص در طي سال، افتتاحيه شعبات جديد، اعياد و مناسبت هاي ملي و مذهبي و فصلي و تشويق همكاران مستقل ساعي كالاهايي كه در طرح سوددهي وجود دارد را به صورت پكهايي از يك كالا و يا كالاهاي مختلف كه در سبد محصولات شركت وجود دارد را به صورت فروش ويژه با قيمت كمتر و يا افزايش امتياز فروش كه در وبسايت شركت اعلام مي شود، به فروش برساند.

     

    3- جايزه:

     شركت مي تواند جهت تشويق نمايندگان فعال و ايجاد انگيزه در رسيدگي جدي به شبكه فروش­شان، ايجاد ابتكار عمل و نوآوري، رقابت سالم در كار، رضايتمندي شركت، به تشخيص خود و در صورت امكان، كالاهايي را بين نمايندگان شركت در سمينارها و همايش هاي خود تقسيم نمايد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.