آيين نامه صدور پروانه كسب و كارهاي اينترنتي تصويب شد

۳۸۶ بازديد

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ نيك نفس از تصويب آئين نامه صدور پروانه كسب و كارهاي اينترنتي موضوع 87 قانون نظام صنفي خبر داد و گفت: اين آئين نامه در راستاي افزايش اعتماد به تجارت الكترونيك در بخش فروشگاه هاي مجازي و بازيابي‌هاي شبكه‌ا

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ نيك نفس از تصويب آئين نامه صدور پروانه كسب و كارهاي اينترنتي موضوع 87 قانون نظام صنفي خبر داد و گفت: اين آئين نامه در راستاي افزايش اعتماد به تجارت الكترونيك در بخش فروشگاه هاي مجازي و بازيابي‌هاي شبكه‌اي، مصوب شده است. 

رئيس مركز تشخيص و پيشگيري از جرايم پليس فتا ناجا، ادامه داد: از اين پس مركز اصناف و بازرگانان ايران و مركز توسعه تجارت الكترونيك مي بايست تمامي فرآيند صدور پروانه كسب فروشگاه هاي مجازي و اعطاي نماد الكترونيك را طبق آئين نامه ياد شده انجام دهند. 
آيين نامه صدور پروانه كسب و كارهاي اينترنتي تصويب شد
وي افزود: در آئين نامه ياد شده نحوه ثبت تقاضا، احراز هويتي متقاضيان و ديگر مراحل صدور پروانه كسب فروشگاه هاي مجازي آورده شده است و متقاضياني كه درخواست پروانه كسب دارند بايد شرايط عمومي و اختصاصي آئين نامه را دارا باشند. 
سرهنگ نيك نفس اذعان داشت: پروانه كسب شركت هاي بازاريابي شبكه‌اي نيز طبق همين آئين نامه و شرايطي كه در آن آورده شده اعطاء و صلاحيت مسئول شعبه كه فردي غير از بازارياب است توسط نيروي انتظامي تاييد مي شود، عدم اجبار خريد، سرمايه گذاري و يا دريافت هرگونه وجه از بازارياب براي ورود به شبكه بازاريابي و عدم جذب افراد كمتر از 18 سال از مواردي است در آئين نامه مذكور، متقاضيان پروانه كسب را ملزم به رعايت آن در بازاريابي شبكه اي كرده است. 
رئيس مركز تشخيص و پيشگيري از جرايم پليس فتا ناجا، تصريح كرد : براي نظارت بر فروشگاه هاي مجازي و شركت هاي بازاريابي از حيث قانون نظام صنفي، كميته اي تشكيل مي شود كه نيروي انتظامي نيز از اعضاي كميته مذكور است. 
اين مقام آگاه بيان داشت: با اجراي اين آئين نامه، شهروندان محترم مي توانند با اطمينان بيشتر از فروشگاه هاي مجازي كه پروانه كسب دارند، خريد انجام دهند و در صورتي كه شكايتي از كسب و كارهاي اينترنتي داراي پروانه كسب داشته باشند به راحتي قابل پيگري است. البته قبل از اين آئين نامه نيز فروشگاه هاي مجازي داراي نماد اعتماد الكترونيكي، قابل اعتماد بودند و شهروندان مي توانستند با اطمينان خريدهايشان را انجام دهند. 
وي در خاتمه ضمن ابراز اميدواري از ساماندهي مطلوب تر خريدهاي اينترنتي با اجراي اين آئين نامه به شهروندان توصيه كرد: به هر فروشگاهي كه هويت نا مشخصي دارد و تاييد شده نيست اعتماد نكنند.

منبع: پايگاه اطلاع رساني پليس فتا

باشگاه خبرنگاران جوان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.