مصاحبه با خانم موسوي مديرعامل شركت شبكه بادران گستران

۱,۷۸۸ بازديد

اسفند ۲۰, ۱۳۹۲

مصاحبه با خانم موسوي مديرعامل شركت شبكه بادران گستران

 شركت بادران گستران به مديريت خانم موسوي و آدرس وب سايت baadraan.ir و با محصولاتي از قبيل لوازم آرايشي و بهداشتي، (ژل پاك كننده، كرم ضد چروك، شامپو بدن)، عطر زنانه و مردانه، ماسك ترميم كننده مو، محصولات غذايي و انواع ساعت در تاريخ ۱۳۹۰/۶/۶ مجوز فعاليت خود را دريافت كرده است. اين شركت در شهر مشهد داراي شعب فعال است. همچنين

 

مصاحبه با خانم موسوي مديرعامل شركت شبكه بادران گستران

 شركت بادران گستران به مديريت خانم موسوي و آدرس وب سايت baadraan.ir و با محصولاتي از قبيل لوازم آرايشي و بهداشتي، (ژل پاك كننده، كرم ضد چروك، شامپو بدن)، عطر زنانه و مردانه، ماسك ترميم كننده مو، محصولات غذايي و انواع ساعت در تاريخ ۱۳۹۰/۶/۶ مجوز فعاليت خود را دريافت كرده است. اين شركت در شهر مشهد داراي شعب فعال است. همچنين مجوز فعاليت اين شركت تا تاريخ ۱۳۹۴/۶/۱ تمديد شده است.

در ادامه شما را به خواندن مصاحبه سايت mlmbook با خانم موسوي مدير عامل اين شركت، در مورد بازاريابي شبكه‌اي و وضعيت شركت دعوت مي‌كنيم.

 

سؤال: لطفاً مقداري از سوابق خود را در زمينۀ تجارت و بازاريابي را بيان نماييد؟

 

بسم الله الرحمن الرحيم فرموديد سابقۀ خود را در زمينۀ تجارت خدمتتون عرض كنم. ما در سال ۱۳۷۱ به صورت خيلي جدي در زمينۀ اشتغال و كار آفريني مشغول به كار شديم. هميشه دوست داشتيم تجربه هاي مختلفي در زمينه هاي گوناگون به دست آوريم. از جمله تأسيس كارخانه و فروش كالاهاي مختلف را تجربه كرديم. چيزي كه در سال‌هاي توليد ما را آزار مي‌داد، چگونگي فروش بود. خيلي از توليد كنندگان در بحث فروش مشكل داشتند. يعني نقطه ضعف توليد، فروش بود. اگر فروش باشد همه توليد كنندگان موفق هستند. معتقد بوديم كه اگر ما در بحث فروش خوب كار كنيم، هم مي‌شود توليد هاي خوبي راه انداخت و توليد كنندگان مي‌توانند هميشه موفق باشند.شركتي موفق است كه بتواند فروش خوبي داشته باشد. اگر مسئله فروش در بحث توليد حل شود خط توليد راه مي‌افتد و توليد كنندگان مختلفي كارشان را انجام مي‌دهند. ما هم تجارب مختلفي در بحث توليد داشتيم و با توجه به توليدمان علاقه‌مند شديم كه بحث فروش راهم داشته باشيم.

 

سؤال: هدف شما از تأسيس شركت بادران و فروش محصولات و جذب بازاريابان و همچنين فعاليت در اين زمينه (بازاريابي شبكه‌اي) چيست؟

 

جواب علاقمند بوديم در حوزه فروش محصولات ايراني فعاليت داشته باشيم و معتقديم كه با فروش مي‌توانيم به رونق اقتصادي كشور و ايجاد اشتغال كمك كنيم. پتانسيل نيروي انساني كارآمد و تحصيل كرده در كشور و چالش اشتغال براي جوانان با انگيزه به عنوان تهديد فضاي كسب و كار كشور را شناسايي كرديم و از آن به فرصتي براي رونق اقتصاد و اشتغال و ايجاد روحيه خودباوري ملي استفاده كرديم. بازاريابي شبكه اي امكان حضور جمع كثيري از افراد با انگيزه و فعال در جهت منافع ملي را فراهم مي كند. شكي نيست كه هوشمندي راهبران شركت شبكه بادران در شناسايي تهديدها و تبديل آن به فرصت هاي بي بديل اقتصادي توانست تاسيس اولين شركت بازاريابي شبكه اي در كشور را رقم بزند.

 

1bad

سؤال: لطفاً نظر خود را در مورد خصوصيات يك شركت بازاريابي چند سطحي بيان نماييد؟

 

مهمترين ويژگي هر بنگاه اقتصادي التزام به قانون و مقررات است. من فكر مي‌كنم كه يك شركت بازاريابي خوب بيشتر از هر چيزي بايد بر روي فروش اخلاق مدارانه محصولاتش كار كند. شركتي كه مي‌خواهد موفق شود بايد توجه ويژه اي بر روي كيفيت محصولاتش داشته باشد. انتخاب كالاهاي مناسب و عرضه آن به بهترين قيمت و ايجاد سود منطقي براي بازاريابان مهمترين خصوصياتي است كه در اين زمان كم به ذهن متبادر مي شود.

 

سؤال: شركت شما تا چه اندازه با اين معيارها مطابقت دارد؟

 

ما تمام سعي‌مان را انجام مي‌دهيم كه تمام معيارها را داشته باشيم. من خودم مصرف كنندۀ تمام محصولاتي هستم كه مي‌فروشم تا بتوانم شرايط خريداران رو درك كنم. بنابراين در قدم اول كالايي را به ديگران ارائه مي‌دهم كه خودم آن را مصرف مي‌كنم. اگر بحث فروش شبكه‌اي و بحث پلن را كنار بگذاريم بايد ببينيم آيا كسي هست كه اين محصولات را بخرد. اگر اين بحث را در نظر بگيريم و خودمان از خودمان سؤال بپرسيم كه آيا خودم حاضرم محصولات را بخرم؟ اگر گفتيم بله و خودم محصولات را استفاده كردم، معتقد هستم ديگران هم آن را استفاده مي‌كنند. در شركت ما يك اصل كه خيلي به آن معتقد هستيم اين است كه يك شركت بازاريابي شبكه‌اي موفق بايد ۴ تا برنده داشته باشد. اولين برنده ما بايد مصرف كننده ما باشد؛ يعني بايد احساس كند كه كالايي كه مي‌خرد ارزش خريد را داشته باشد. دومين برنده ما، بازارياب يا مشاور ما باشد كه زحمت مي‌كشد و كار مي‌كند. سومين برنده ما بايد توليد كننده باشد كه محصولات را توليد مي‌كند. چهارمين برنده هم بايد شركت خودمان باشد. كه به عنوان حلقه اي است كه اين زنجيره را به هم وصل مي‌كند. به هر صورت ما در بادران معتقديم كه در بازاريابي شبكه‌اي چهار برنده بايد داشته باشد كه خدمتتان عرض كردم. اول مشتري، دوم بازارياب يا مشاور، سوم توليد كننده و در انتها شركت كه خودمان هستيم.

 

سؤال: تفاوت شركت‌هاي هرمي و شركت‌هاي بازاريابي شبكه‌اي را توضيح دهيد؟

 

شركت¬هاي هرمي و بازاريابي شبكه‌اي اختلافاتي دارند كه بعضي از دوستان گاهاً صحبتش را مي‌كنند. مهمترين اين اختلافات قانوني نبودن شركت هاي معروف به هرمي است. اين شركت ها با بوجود آوردن فضاي اغوا كننده سعي در خروج ارز از كشور و وارد نمودن ضربه به اقتصاد ملي هستند. در اين شركت ها كالايي به فروش نمي رسد بلكه برخي با پول ديگران به پول مي رسند. اما شركت هاي بازاريابي شبكه اي اولا قانوني هستند و سيستم نظارتي دقت و كنترل خاصي بر روي آنها دارد تا از مسير درست و اصولي خارج نشوند. ثانيا به فروش كالا و حتي ارز آوري در كشور كمك مي كنند. يعني سبب شكوفايي چرخه توليد و اقتصاد داخل مي شوند. ثالثا با نظارت هاي بايسته خود شركت ها رفتار هاي دون اخلاق اسلامي در آن رخ نمي دهد. اطلاعات مالي شفاف و قابل پيگيري دارند و بسياري از مزاياي ديگر …

 

سؤال: نظر شما راجع به ديگر شركت‌هايي كه در ايران مشغول فعاليت هستند چيست؟

 

شكي نيست در سپهر تخصصي بازاريابي شبكه اي ايران ستاره هاي پر فروغ اثر گذار كم نيستند و تمامي شركت ها سعي در اعتلاي اين صنعت هستند. شركت شبكه بادران سعي مي كند درخششي ويژه در اين سپهر داشته باشد. ما به همه شركت‌هاي بازاريابي شبكه‌اي داراي مجوز قانوني احترام مي‌گذاريم و حفظ احترام به همه آن‌ها را سر لوحه كارمان قرار داديم و به تمام بازاريابان هم تأكيد مي‌كنيم به همۀ شركت‌ها و به بازارياب‌هاي ديگر شركت‌ها احترام بگذارند.

 

سؤال: تا حالا پيش نيامده كه بازاريابان شركت شما بگويند كه شركت¬هاي ديگر پورسانت بالايي به بازاريابانش مي‌دهد، شما هم اين كار را انجام دهيد؟

 

ببينيد كار كردن به سبك هرمي خط قرمز ماست. ما آمديم كه يك كمپاني بزرگ باشيم و سال‌ها كار كرديم. ما بيست و يك سال تجربه خودمان را بكار گرفتيم. به كوتاه مدت فكر نمي‌كنيم به اين فكر مي‌كنيم كه قرار است اگر خدا بخواهد اول داخل ايران پايگاهمان قوي شود. خاورميانه، آسيا و اروپا را هم در دست بگيريم. در هرصورت قوانين ما جزو ارزش هاي ماست و با ديدگاههاي سطحي قابل تغيير نيست. بازاريابان شركت ما قبلاً در مورد كالا يا برند و در مورد شركت تحقيق كرده¬اند و با ديد باز وارد مي¬شوند. ما رقيب‌هاي خودمان را جهاني فرض مي‌كنيم.

2bad

سؤال: به نظر شما براي اينكه بازاريابان يك شركت موفق و سالم عمل كنند، شركت چه برنامه‌هايي را بايد مدنظر داشته باشد؟

 

بايد نظارت‌هاي خاص خودش را داشته باشد و آموزش هاي لازم را براي بازاريابان فراهم كند. ضمنا پيگيري مستمر فعاليت هاي نظارتي و رها نكردن بازاريابان اصل مهمي است. سؤال: اقدامات حمايتي كه از بازاريابانتان انجام مي‌دهيد چيست؟ جواب: سعي مي‌كنيم بستر مناسب را براي رشد آن‌ها فراهم كنيم. آموزش‌هاي مختلف را در اختيارشان بگذاريم. از قبيل آموزش قوانين، كالا و سعي مي‌كنيم كالاي مناسب برايشان فراهم كنيم، تا رشد خوبي داشته باشند. امكانات فيزيكي، يعني جا و مكان هم سعي مي‌كنيم برايشان فراهم كنيم و كلاس در اختيارشان قرار دهيم.

 

سؤال: چه برنامه‌هايي براي حمايت از مصرف كننده نهايي داريد؟

 

يافتن كالاي با كيفيت و در اختيار گذاشتن آن با قيمت مناسب از برنامه هاي مهم ماست. مصرف كنندۀ نهايي بايد اولين برندۀ ما باشد. همه تلاشمان اين است كه مصرف كننده نهايي از چيزي كه خريده لذت ببرد. آرزوي شركت ما رضايت مصرف كننده است. اول او بايد راضي باشد. چون اگر او راضي باشد شركت بقا دارد و اگر ناراضي باشد شركت حذف خواهد شد. ما سعي مي‌كنيم كيفيت خوبي داشته باشيم.

 

سؤال: نظر شما راجع به پرداخت پورسانت و توزيع آن در شبكه چيست؟

 

بحث خرده فروشي كه در قوانين آمده و كميته تعيين كرده بايد ۴۰ درصد از مبلغ كل پورسانت در بحث خرده فروشي باشد. بقيه بايد در لايه‌ها تقسيم شود. در لايه‌ها سياست شركت اين است كه پول به قشر زيادتري برسد. در پلن ما سعي شده است تعداد بيشتري پورسانت بگيرند. شركت پلن را طوري طراحي كرده كه تمام مبلغي كه براي پورسانت در نظر گرفته مي‌شود تقسيم گردد. آمارها هم نشان مي‌دهد كه از تمام مبلغ پورسانت، چيزي در شركت نمي‌ماند. شركت مي‌داند رضايت دو يا سه نفر به تنهايي باعث بقاي شركت نمي شود. وقتي همه پورسانت بگيرند و راضي باشند در دراز مدت شركت مي‌ماند.

 

سؤال: شركت چه سهمي از پورسانت براي خودشان قائل است؟

 

آنچه كه در طرحمان داده شده براي شركت از پورسانت چيزي باقي نمي‌ماند. ما به صداقت خيلي معتقد هستيم. بايد با مشتري، با بازاريابان، با مردم صادق بود.اگر با بازارياب با مردم با ارگان‌هاي نظارتي، صادق باشيم باقي مي‌مانيم.

 

نقاط ضعف و قوت شركت خود را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

 

نقطه قوت شركت بادران اتكا به نيروي انساني متعهد دلسوز است. بزرگترين سرمايه ما بازاريابان ما هستند. قطعا ما نيز عاري از نقاط ضعف نيستيم. اساسا نظام بازاريابي شبكه اي در ايران با توجه به نوپا بودن نقاط ضعفي دارد. ما نيز از اين بدنه جدا نيستيم. اما انتقاد پذيري را سرلوحه خود قرار مي دهيم و نقد هاي منصفانه را با دل و جان پذيراييم.

 

سؤال: چقدر به هدف اوليۀ خود نزديك شده‌ايد؟ آيا راضي هستيد؟

 

مسير را بخاطر بسپار كه مقصد همان مسير است. سعي مي كنيم از همين ابتداي راه گام ها را بلند و مستحكم برداريم. به لطف خداوند كريم و رزاق راضي هستيم و اميد واريم به همت بازاريابان و كميته محترم نظارت بر بازاريابي شبكه اي و تكيه بر دانش مديران بادران و اتكا به خداوند به سمت تعالي حركت كنيم.

3bad

سؤال: با توجه با اينكه پيش انباشته سازي كالا از مشكلات اساسي كنوني بازاريابي شبكه اي در ايران است، نظرتان راجع به اين موضوع يعني پيش انباشته سازي چيست؟

 

نگهداشتن كالا براي هر منظور زيانبار است. ما با نظارت هاي مستمر تمام تلاش خود را براي جلوگيري از اين اقدام خلاف قانون انجام مي دهيم.

 

سؤال: نظارت‌هاي نرم افزاري داريد؟ در آموزش‌هاي شركت چطور؟

 

بله قوانين را حتماً در آموزش‌هاي اوليه كلاً تذكر مي‌دهيم و اين را به آن‌ها كاملاً يادآوري مي‌كنيم. بيشتر از هر چيزي به بچه‌ها آموزش مي‌دهيم كه كالا را بفروشند و بعد بيايند و بحث خريدشان را انجام دهند. سيستم نرم افزاري هوشمندي طراحي كرديم كه تمامي اتفاقات را ثبت مي كند و اين ابزاري مهم براي كنترل نرم افزاري ماست.

 

سؤال: بعضي‌ها معتقد هستند، شركت براي اينكه موفق باشد، خودش بايد توليد كنندۀ محصول باشد يا اينكه براي كالاي منحصر به فرد بازاريابي انجام دهد، نظر شما چيست؟

 

شركتي موفق است كه محصول منحصر به فرد داشته باشد. در واقع خودش توليد كننده يا سياست گذار توليد باشد. در همين راستا، برندBUT را ثبت كرديم. بخشي از كالاهايمان هم با برند BUT توليد و عرضه شده است.

 

سؤال: نظرتان راجع به سايت MLMBOOK.ir چيست؟

 

سايت خوبي است. اطلاعات به روزي مي‌دهد. اطلاعات علمي خوبي در آن هست و براي كسي كه مي‌خواهد كار كند اطلاعات خوبي را گردآوري كرده است. اما به لحاظ نو پا بودن بازاريابي شبكه اي در ايران جاي كار بسيار دارد. ما آمادگي داريم تا در حد امكان به غني تر شدن اين سايت كمك كنيم.

 

سؤال: به بازاريابان شركت مطالعه سايت را پيشنهاد مي‌كنيد؟

 

حتماً توصيه مي‌كنم. خود ما هم هميشه اين سايت را رصد مي كنيم.

 

سؤال: توصيه شما به عزيزاني كه مي‌خواهند در اين زمينه سرمايه گذاري يا بازاريابي نمايند، چيست؟

 

به آنهايي كه مي خواهند شركت بازاريابي شبكه اي تاسيس كنند ميگويم كه كار بسيار سختي است . در يك كلام نابرده رنج گنج ميسر نمي شود، مزد آن گرفت جان برادر كه كار كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.